افتتاح کتابخانه آنلاین «طالقانی و زمانه ما»

کتابخانه آنلاین «طالقانی و زمانه ما» امروز، جمعه نهم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ مصادف با روز ملی شوراها، رونمایی شد. در این مراسم افطار که در حضور جمعی از اندیشمندان، اساتید دانشگاه و شخصیت‌های اجتماعی برگزار شد، برخی از اعضای کمیته علمی مجتمع فرهنگی آیت الله طالقانی و همچنین مدیران اجرایی پروژه کتابخانه آنلاین به ارائه توضیحاتی در رابطه با این کتابخانه مجازی پرداختند.

وبسایت کتابخانه آنلاین «طالقانی و زمانه ما»، محصول یک تلاش علمی به منظور جمع‌آوری مجموعه آثار مرتبط با آیت الله سید محمود طالقانی، روحانی نواندیش و یکی از سیاست‌ورزان تاثیرگذار در روند تاریخ معاصر ایران، و انتشار آزاد آن برای عموم پژوهشگران، اندیشمندان و علاقه‌مندان است.

فعالیت این کتابخانه با حمایت مجتمع فرهنگی آیت الله طالقانی، از ابتدای سال ۱۴۰۰ با شروع روند جمع‌آوری، ویرایش و دیجیتال‌سازی تمامی محتواهای تالیف شده توسط مرحوم طالقانی آغاز شد و در ادامه پس از آماده‌سازی پلتفرم انتشار آنلاین، هم اکنون در اردیبهشت ماه ۱۴۰۱از  فاز اول این پروژه رونمایی می‌شود.

«آثار و تألیفات آیت‌الله طالقانی» بخش اصلی کتابخانه آنلاین را تشکیل می‌دهد و در کنار آن زندگینامه، اخبار منتخب و کتابنامه از دیگر بخش‌هایی هستند که در اختیار مخاطبین قرار دارد. در هر بخش امکان مطالعه و بارگیری کامل مطالب فراهم است. همچنین تعدادی از این آثار برای نخستین بار است که پس از انتشار اولیه بازنشر می‌شوند. همچنین از برخی رویدادهای مهم در مجموعه آثار آیت‌الله طالقانی فایل صوتی، ویدئو یا عکس‌هایی نیز موجود بوده که به آثار و تالیفات ایشان پیوست شده است. قدیمی‌ترین صدای موجود در این مجموعه مربوط به سال ۱۳۴۱ است. مجموعه‌ای ارزشمند از عکس‌های از دوران نوجوانی تا درگذشت ایشان از منابع گوناگون، گردآوری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *