بازنشر آنلاین جلد چهارم کتاب «پرتوی از قرآن» و تسهیل دسترسی به متن

به گزارش مجتمع فرهنگی آیت‌الله طالقانی، جلد چهارم کتاب «پرتوی از قرآن» در قالب پانزده متن که بر اساس دسته‌بندی آیات این کتاب تفکیک یافته است، به صورت کامل در وبسایت «کتابخانه آنلاین طالقانی و زمانه ما» بارگذاری شد. کتاب «پرتوی از قرآن» را می‌توان مهمترین اثر آیت‌الله طالقانی دانست که او در آن به تفسیر قرآن پرداخته است.

جلد چهارم کتاب «پرتوی از قرآن» که تفسیر آیات ۱۲۱ تا پایان سوره آل عمران و آیات ۱ تا ۲۴ سوره نساء  را در برمی‌گیرد. لازم است متذکر شویم که آیت الله طالقانی ۲۲ آیه اول سوره نسا را یک بار در سال ۱۳۵۴ تفسیر کرده بود که به دلیل زندانی شدن ناتمام ماند. در فاصله سال‌های ۱۳۵۶ تا ۱۳۵۷ در اوین، مجدداً تفسیر این آیات را نوشته و قرار بود هنگام انتشار این دو قسمت با هم تلفیق و موارد تکراری حذف شوند، اما مولف پیش از ویرایش و انتشار این بخش فوت کرد، بنابراین ناشر هر دو تفسیر را در جلد چهارم به صورت جداگانه آورده است. 

آیت‌الله طالقانی در تفسیر سوره‌ها و آیات آنها بر اساس ارتباط محتوایی آیات، آنها را دسته‌بندی کرده و در سرفصل‌هایی جدا به تفسیر آنها پرداخته است که اکنون در وبسایت «کتابخانه آنلاین طالقانی و زمانه ما» به منظور دسترسی راحت‌تر مخاطبین، تمامی آن سرفصل‌ها به صورت متن‌های مجزا از یکدیگر منتشر شده است. 

تفسیر آیات ۱۲۱ تا ۱۶۳ سورۀ آل عمران که در چهار متن تقسیم شده است، در لینک زیر قابل مشاهده است.

پرتوی از قرآن، جلد چهارم؛ تفسیر سورۀ آل عمران، آیات ۱۲۱ تا ۱۲۹

پرتوی از قرآن، جلد چهارم؛ تفسیر سورۀ آل عمران، آیات ۱۳۰ تا ۱۳۶

پرتوی از قرآن، جلد چهارم؛ تفسیر سورۀ آل عمران آیات ۱۳۷ تا ۱۴۸

پرتوی از قرآن، جلد چهارم؛ تفسیر سورۀ آل عمران آیات ۱۴۹ تا ۱۶۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *