برگزاری مراسم چهل‌وسومین سالگرد درگذشت آیت‌الله طالقانی

به مناسبت سالگرد درگذشت آیت‌الله سید محمود طالقانی نشست «زن در اندیشه طالقانی»، روز پنجشنبه هفدهم شهریور ماه در کانون توحید برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجتمع فرهنگی آیت‌الله طالقانی، در چهل‌ و سومین سالروز درگذشت این روحانی نواندیش، کانون توحید تهران، روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریورماه ۱۴۰۱، میزبان همایش «زن در اندیشه طالقانی» خواهد بود. در این نشست فاطمه گوارایی و هاشم آقاجری به تبیین نگاه آیت الله طالقانی خواهند پرداخت.

مراسم یادبود آیت‌الله طالقانی در دو سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت آنلاین برگزار گردید، اما در سال جاری و به واسطه بهبود شرایط بیماری، این مراسم به صورت حضوری در کانون توحید تهران به آدرس میدان توحید، خیابان پرچم برگزار خواهد شد.

آیت الله سید محمود طالقانی، روحانی نواندیش و از رهبران حرکت انقلابی مردم ایران در سال ۱۳۵۷ بود و تنها هشت ماه پس از سرنگونی نظام شاهنشاهی درگذشت. آخرین سخنرانی عمومی ایشان خطبه های نماز جمعه در ۱۷ شهریور ۱۳۵۸ بود که به یاد شهدای ۱۷ شهریور ۵۷ در بهشت زهرا ایراد شد و در این سخنرانی وی نسبت به روندهای ایجاد شده در مجلس خبرگان قانون اساسی هشدار داد. اعلام موضع ایشان در خصوص برخی حرکت های انقلابی در خصوص اجبار حجاب به زنان، از مشهورترین اظهارات ایشان پس از پیروزی انقلاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *