آقاجری: در دوره افول رسانه‌های کاغذی ارائه آثار طالقانی به صورت مجازی اهمیت دارد

هاشم آقاجری از اعضای کمیته علمی مجتمع فرهنگی آیت‌الله طالقانی در مراسم رونمایی از «کتابخانه آنلاین طالقانی و زمانه ما» تأکید کرد که در دوره‌ای که رسانه‌های کاغذی به تدریج به حاشیه می‌روند اینکه آثار یکجا به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان داخل و خارج ایران قرار بگیرند اهمیت دارد. 

در مراسم رونمایی از «کتابخانه آنلاین طالقانی و زمانه ما» که نهم اردیبهشت ماه مصادف با روز شوراها برگزار شد، دکتر هاشم آقاجری، از اعضای کمیته علمی مجتمع فرهنگی آیت‌الله طالقانی درباره شخصیت آیت‌الله طالقانی و دلایل تأسیس کتابخانه مذکور سخن گفت.

آقاجری که پس از محمدمهدی جعفری رئیس کمیته علمی مجتمع فرهنگی آیت‌الله طالقانی سخنرانی کرد، گفت که عنوان آیت‌الله را برای سید محمود طالقانی را نمی‌پسندد و برای تمایز ایشان به عنوان فردی که تفکر متفاوتی از هم‌لباسان خود داشتند، بهتر است از عنوان «پدر» برای ایشان استفاده شود. او تاکید کرد طالقانی گرچه پدر همه مردم ایران با سلیقه‌ها و عقاید مختلف بوده اما پدرسالار نبوده و مشی پدرسالارانه نداشته است. 

او درباره ضرورت و هدف ایجاد این سایت می‌گوید در دوره‌ای که رسانه‌های کاغذی به تدریج به حاشیه می‌روند اینکه آثار یکجا به صورت آنلاین در اختیار مخاطبان داخل و خارج ایران قرار بگیرند اهمیت دارد. به علاوه در غیاب جمع‌های حضوری روشنفکری دینی که در گذشته در حسینیه ارشاد امکان‌پذیر بود این بسترهای مجازی می‌توانند مورد استفاده جوانان و نیز محققان قرار گیرد. 

آقاجری تصریح کرد که هم محققانی که درباره انقلاب ۵۷ تحقیق می‌کنند و هم کسانی که درباره طالقانی به عنوان عالم دینی تحقیق می‌کنند، می‌توانند از این کتابخانه بهره بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *