مراسم دومین سالگرد درگذشت اعظم طالقانی برگزار شد

به مناسبت دومین سالگرد درگذشت اعظم طالقانی، سیزدهم آبان ۱۴۰۰، بزرگداشتی از سوی دفتر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد. لطف‌الله میثمی و حجت‌الاسلام جعفر سعیدیان‌‌فر سخنرانان این برنامه بودند.

سعیدیان‌فر، ضمن بیان خاطراتی از دوران زندان و مبارزات سیاسی قبل از انقلاب اسلامی، بر اهتمام اعظم طالقانی بر ایفای مسئولیت اجتماعی‌ و الگو بودنش در این زمینه تاکید کرد و تلاش‌های وی برای فراهم کردن زمینه مشارکت سیاسی زنان و از جمله ثبت نامش در ادوار انتخابات ریاست جمهوری را یادآوری کرد.

میثمی نیز در سخنانش با عنوان «درس‌هایی از زندگی اعظم طالقانی»، ابتدا به توضیح کلمه رجل سیاسی پرداخت و به تلاش‌های اعظم طالقانی برای احیای تفسیری از اصطلاح رجل سیاسی که دربرگیرنده زن و مرد -هردو- و شایسته سالاری باشد، اشاره کرد. سپس به شرح سابقه آشنایی خود با خانم طالقانی در دوران مبارزه با رژیم پهلوی پرداخت. به گفته میثمی خانم طالقانی که سابقه معلمی داشت، درباره نظام آموزشی ایران نیز دغدغه داشته است. مدیر مسئول نشریه چشم‌انداز ایران، «تحزب» و «تشکل» را از دیگر دغدغه‌‌های خانم طالقانی معرفی کرد که علی‌رغم موانع و مشکلات در راه آن همت گمارد.

سخنرانان نشست تاکید داشتند برگزاری چنین جلساتی می‌تواند به جلوگیری از تحریف تاریخ کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *