وبلاگ

دکتر محمدمهدی جعفری رئیس کمیته علمی مجتمع فرهنگی آیت‌الله طالقانی در مراسم رونمایی از «کتابخانه آنلاین طالقانی و زمانه ما» تأکید کرد که این کتابخانه برای جلوگیری از فراموش شدن و یا سوءاستفاده از نام و اندیشه‌های آیت‌الله طالقانی تأسیس شده است.  

در مراسم رونمایی از «کتابخانه آنلاین طالقانی و زمانه ما» که نهم اردیبهشت ماه مصادف با روز شوراها برگزار شد، دکتر محمدمهدی جعفری، رئیس کمیته علمی مجتمع فرهنگی آیت‌الله طالقانی در ارتباطی تصویری سخنان خود را ایراد کرد.

جعفری در سخنان خود، آیت‌الله طالقانی را فرزند مبارزات مشروطه خواهی، پرورش یافته قرآن، اسلام شورایی، نهج‌البلاغه مردمی و علی (ع) عدل‌گستر معرفی کرد.

او با قرائت بخشی از مقدمه کتاب «پرتوی از قرآن» به قلم آیت‌الله طالقانی تأکید کرد ایشان با از سر گذراندن وقایع سیاسی پس از مشروطه، کودتای رضاخان و وقایع سیاسی بعدی در ایران و نیز آشنایی با شخصیت‌های آزادی‌خواه ملی و جهانی و مکتب‌های سیاسی مختلف به این نتیجه رسید که عقب‌ماندگی مسلمانان به دلیل پشت سرگذاشتن قرآن و رهنمودهای بزرگان اسلام است. بنابراین از فضای حوزه و مقام اجتهاد و فتوا بیرون آمد و با قرآن و نهج‌البلاغه به میان مردم رفت و آموزه‌های آن را هم به صورت نظری در جلسات تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه و هم به صورت عملی در زندگی و مبارزات خود به مردم معرفی کرد. 

جعفری با اشاره به مبارزات، زندان و تبعید آیت‌الله طالقانی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و نیز فعالیت‌هایش پس از انقلاب در راستای حمایت از همه مبارزان و مظلومان و دعوت مردم به وحدت و پرهیز از تفرقه، تأکید کرد پس از وفات آیت‌الله طالقانی، کسانی که سود خود را در زیان ملت ایران می‌بینند برای فراموش شدن یاد و نام او تلاش کردند. اما با تأسیس مجتمع فرهنگی و انتشار آثار آیت‌الله طالقانی توسط آن و نیز برگزاری همایش «طالقانی و زمانه ما» در آبان ۱۳۹۸ نام و یاد او زنده نگه داشته شد.

او تأکید کرد که پروژه «کتابخانه آنلاین طالقانی و زمانه ما» نیز در همین راستا و با هدف دسترسی علاقه‌مندان به آثار آیت‌الله طالقانی طراحی و اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

منوی دسته‌های خود را در هدرساز -> موبایل -> منوی اصلی موبایل -> نمایش/مخفی -> انتخاب منو، تنظیم کنید
اولین منوی خود را اینجا ایجاد کنید
برای دیدن نوشته هایی که دنبال آن هستید تایپ کنید.
فروشگاه